ikmec

مدیتیشن سکوت و نحوه آموزش اصولی مدیتیشن سکوت ذهن


آموزش اصولی مدیتیشن سکوت !!


امتیاز دهید نظرات شما زمان انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ , آخرین بروز رسانی: ۶ روز گذشته

مدیتیشن سکوت ذهن | مدیتیشن سکوت باید به صورت مداوم انجام شود و در واقع روزی چند دقیقه سکوت عمدی است. این عمل به گونه ای است که به شما این امکان را می‌دهد که از سر و صدا و حواس پرتی‌ها جدا شوید.

🔷 مدیتیشن سکوت ذهن | بخش روانشناسی PDF :

🌟 ۱- اساس مدیتیشن چیست ؟

🌟 ۲- شرایط محیطی مناسب

🌟 ۳- نحوه صحیح انجام



قیمت : ۱۱.۰۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


نحوه عملکرد این روش در واقع به این صورت است که بخش‌های از مغز که مسئول صحبت کردن گوش دادن هستند در حالت استراحت قرار خواهند گرفت. این ترفند برای بدست آوردن آرامش بیشتر در روز بسیار کاربردی خواهد بود.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


مدیتیشن سکوت ذهن | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی

ذهن ما متلاطم است، مانند امواج خشن نزدیک به ساحل. هر چه بیشتر با ذهن مبارزه کنیم، مراقبه و سکون سخت‌تر می‌شود.

وقتی تمرین مدیتیشن ذهن آگاهی را شروع می کنید، آشفته و متحرک هستید – افکار شما دائماً در حال پرتاب شدن هستند. حتی ممکن است در مورد چیزهای منفی زندگی خود مانند درد یا ضربه نشخوار فکر کنید.

مدیتیشن سکوت ذهن : در تلاش برای مجبور کردن خود به سکوت، ممکن است سعی کنید از طریق حواس‌پرتی‌ها و افکاری که در اطراف آن می‌چرخند مبارزه کنید. این تجربه می تواند احساس غرق شدن و شکست را در شما ایجاد کند، زیرا سکوت هدفی دست نیافتنی به نظر می رسد.

لینک مفید : چرا عاشق میشویم ؟

در آغوش گرفتن ذهن در مدیتیشن مشابه یافتن موج مناسب است. در طول سفر به سواحل اقیانوس اطلس فلوریدا، کودک ۱۱ ساله من با ناامیدی سعی کرد با تخته بوگی خود بر امواج بزرگ نزدیک به ساحل سوار شود.

مدیتیشن سکوت ذهن : متوجه شدم که امواج دورتر کمتر متلاطم بودند. تنها کاری که لازم بود این بود که ۱۰ فوت در آب سفر کنید تا سواری نرم تری را تجربه کنید.

لینک مفید : چگونه از رانندگی نترسیم ؟

تلاش برای آرام کردن ذهن خود برای مراقبه خاموش می تواند مانند تلاش برای مبارزه با امواج نزدیک به ساحل باشد. ماهیت ذهن شما تولید فکر است. مانند اقیانوس، ریتم و جریان خاص خود را دارد. باید به آن احترام گذاشت، نه ترسید یا با آن مبارزه کرد.

در مدیتیشن، عصبانی شدن و ناامیدی زمانی که ذهن به فکر ادامه می‌دهد بی‌معنی است. این به سادگی کار خود را انجام می دهد. تلاش برای مبارزه با این افکار تنها باعث ناامیدی شما می شود و توانایی شما برای تجربه ذهن آگاهی کامل را متوقف می کند.

لینک مفید : آموزش پیشرفته زبان بدن

مدیتیشن سکوت ذهن : هنگامی که مبارزه با آن را متوقف کردید و اجازه دادید به طور طبیعی جریان یابد، می توانید شروع به عقب نشینی به اعماق درون خود فراتر از هرج و مرج و حواس پرتی کنید.


قدردانی از ذهن در همه حالاتش

در تمرین یک تکنیک مدیتیشن مبتنی بر مانترا مانند مدیتیشن صدای اولیه، مانترا را بدون زحمت و به راحتی تکرار می کنید.

لینک مفید : ترک تنبلی و راهکار هایی برای ترک تنبلی

مانترا ابزاری است که ذهن را به خود مشغول می کند، بنابراین می توانید عمیق تر به مدیتیشن بروید. یک مانترا، در اصل، فکری است که جایگزین افکار دیگر می شود.

مدیتیشن سکوت ذهن : همانطور که مانترا خود را تکرار می کنید، افکار خود را ادامه می دهید. اما اگر به آن‌ها اجازه دهید که در حال افزایش باشند، با گذشت زمان ذهن آرام‌تری را تجربه خواهید کرد.

مراقبه خاموش به شما کمک می کند تا آگاهی را از مغز مشغول خود دور کنید تا به آرامش و شادی درونی برسید.

لینک مفید : درمان استرس به صورت تخصصی

آهسته شدن نفس و آرامش ذهن به شما وضوح می دهد تا همه چیزهای زیبا را در درون خود ببینید، همانطور که انعکاسی از کمال مطلق کل جهان هستید.

مدیتیشن سکوت ذهن : با این حال، به همان اندازه که در آب های آرام تر، زیبایی در فعالیت وجود دارد. اگر بتوانید یاد بگیرید که در آشفتگی ذهن قدردانی کنید، آماده تجربه سکوت آن خواهید بود. آشفتگی اقیانوس ها صدف های زیبا، صخره ها و موجودات دریایی را هدیه می دهد.

فعالیت ذهن، زمانی که از یک مکان عمیق تر مشاهده شود، می تواند خلاقیت و راه حل هایی را برای شما به ارمغان بیاورد. همه چیز به جایی بستگی دارد که شما در آن قرار دارید.

لینک مفید : آداب معاشرت با معلولین

آیا دائماً توسط امواج خشن پرتاب می شوید؟ یا بدون زحمت و بدون ترس روی تخته بوگی خود شناور هستید؟ ریشه در سکوتی که از طریق تمرین مدیتیشن به دست می آید، برای شما آسان تر خواهد بود که با دیدگاهی جدید به هیاهوی زندگی روزمره برگردید.

مدیتیشن سکوت ذهن : به عبارت دیگر، دستیابی به آرامش درونی از طریق عقب‌نشینی بی‌صدا ذهن، متوقف کردن نقص‌های زندگی نیست، بلکه در آغوش گرفتن آنها از دیدگاهی جدید است.

به عنوان مثال، قبل از یادگیری مدیتیشن، ممکن است هر بار که فرزندانتان فراموش می کنند اسباب بازی های خود را کنار بگذارند یا مادرتان برای انتقاد از شما تماس می گیرد، عصبانی و ناامید شده اید.

لینک مفید : آموزش پیشرفته زبان بدن

مدیتیشن سکوت ذهن : اکنون، با دیدگاه جدید خود، ممکن است شاهکارهای خلاقانه لگوی فرزندان خود را به‌عنوان یک نبوغ به جای یک آشفتگی آزاردهنده ببینید. و به جای رگبار کلمات آزاردهنده، ممکن است انتقاد مادرتان را به عنوان نگرانی محبت آمیز در بسته بندی های مبهم ببینید.


رها کردن و اعتماد به درون خود

اغلب، مدیتیشن‌گران جدید در حالی که سعی می‌کنند ذهن را مهار کنند یا افکار را از خود دور کنند، ناامید به سراغ من می‌آیند.

آنها نشستن برای مدیتیشن را دشوار و اضطراب آور می دانند. آنها به تلاش خود ادامه می دهند و احساس می کنند هرگز به آرامشی که به دنبال آن هستند نمی رسند. نکته کلیدی این است که اجازه دهیم ذهن همان چیزی باشد که هست.

لینک مفید : بخش کودکان

مدیتیشن سکوت ذهن : آن را همانطور که هست بپذیر با مهربانی و شفقت با آن رفتار کنید. هنگامی که این کار را انجام دهید، حتی ممکن است خودتان را سرگرم کنید و از کاری که انجام می دهد بخندید.

پسرم با اصرار به توصیه من، در ساحل ماند. تخته ام را برداشتم و حدود ۱۵ تا ۲۰ فوتی بیرون رفتم. سپس روی تخته دراز کشیدم و به امواج اجازه دادم به آرامی مرا به جایی که می خواستند ببرند تکان دهند.

لینک مفید : بخش تکنولوژی

کم کم من و هیئت من بخشی از جریان ریتمیک شدیم. احساس آرامش، آرامش و امنیت می کرد.

مدیتیشن سکوت ذهن : همانطور که نگاهم را به سمت ساحل چرخاندم، شناگرانی را دیدم که در حال مبارزه با امواج شدید و اغلب در حالی که یک پای خود را روی شن نگه داشته بودند، در حال تقلا و ضربه زدن بودند. با این حال، در آنجا در آب های عمیق آرام و مراقب بودم.


به این مطلب امتیاز دهید :

4.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه