ikmec

استرس چیست ؟ چگونه با استرس زندگی کنیم؟


امتیاز دهید نظرات شما زمان انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ , آخرین بروز رسانی: ۶ روز گذشته

استرس چیست ؟ چگونه با استرس زندگی کنیم ؟ سه روش اصلی برای مقابله و درمان استرس وجود دارد، که شامل کمک به خود، مدیریت خود و دارو میشود.

روش کمک به خود در درمان استرس ورزش فعالیت جسمی و ورزش اثرات مفید برروی سلامت روانی و جسمی افراد دارد. برای خیلی از افراد ورزش بهترین و موثرترین روش برخورد و مقابله با استرس است.

🔷 استرس چیست ؟ چگونه با استرس زندگی کنیم؟ | بخش روانشناسی PDF :

🌟 ۱- استرس و راه حل درمان

🌟 ۲- چگونه با استرس زندگی کنیم؟



قیمت : ۱۰.۵۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


تقسیم وظایف -سعی کنید مسئولیتها و وظایف خود در کار را بادیگران تقسیم کنید، بدین شکل کمتر دچار استرس شدید میشوید.

ابراز وجود -به هرچیزی که میشنوید بله نگویید، اگر کاری را نمیتوانید انجام دهید و یا انجام دادنش وظیفه شما نیست، سعی کنید دنبال راههایی برای انجام ندادنش بگردید.

الکل و موادمخدر -مواد مخدر و الکل به شما در مدیریت استرس کمک نمیکند، شروع به ترک مصرف آنها نمایید. ‎کافئین -اگر مصرف مواد کافئین دار در شما بالا است، مصرفتان را کاهش دهید


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


استرس چیست ؟ چگونه با استرس زندگی کنیم؟ کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی

استرس واکنشی طبیعی است که بدن در هنگام رخ دادن تغییرات نشان می دهد که منجر به واکنش های فیزیکی، عاطفی و فکری می شود. آموزش مدیریت استرس می تواند به شما کمک کند تا با تغییرات به شیوه ای سالم تر مقابله کنید.

لینک مفید : چیکار کنم زود اشکم در میاد ؟

استرس یک واکنش طبیعی انسان است که برای همه اتفاق می افتد. در واقع بدن انسان طوری طراحی شده است که استرس را تجربه کرده و به آن واکنش نشان دهد. هنگامی که تغییرات یا چالش‌هایی را تجربه می‌کنید (موارد استرس‌زا)، بدن شما پاسخ‌های فیزیکی و ذهنی تولید می‌کند.

پاسخ های استرس به بدن شما کمک می کند تا با موقعیت های جدید سازگار شود. استرس می تواند مثبت باشد، ما را هوشیار، با انگیزه و آماده برای اجتناب از خطر نگه می دارد.

به عنوان مثال، اگر یک آزمایش مهم در راه است، یک پاسخ استرس ممکن است به بدن شما کمک کند تا بیشتر کار کند و مدت بیشتری بیدار بماند. اما استرس زمانی مشکل ساز می شود که عوامل استرس زا بدون تسکین یا دوره های آرامش ادامه پیدا کنند.


در هنگام استرس چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

سیستم عصبی خودمختار بدن ضربان قلب، تنفس، تغییرات بینایی و موارد دیگر را کنترل می کند. پاسخ استرس داخلی آن، “پاسخ جنگ یا گریز”، به بدن کمک می کند تا با موقعیت های استرس زا روبرو شود.

هنگامی که فردی استرس طولانی مدت (مزمن) دارد، فعال شدن مداوم پاسخ استرس باعث ساییدگی و پارگی بدن می شود. علائم جسمی، احساسی و رفتاری ایجاد می شود.


علائم فیزیکی استرس

  • درد ها.
  • درد قفسه سینه یا احساس تپش قلب شما.
  • خستگی یا مشکل در خواب.
  • سردرد، سرگیجه یا لرزش.
  • فشار خون بالا.
  • تنش عضلانی یا فک فک.
  • مشکلات معده یا گوارشی.
  • مشکل در رابطه جنسی
  • سیستم ایمنی ضعیف.

استرس می تواند منجر به علائم عاطفی و ذهنی مانند:

  • اضطراب یا تحریک پذیری.
  • افسردگی.
  • موارد وحشت زدگی.
  • غمگینی.

استرس چگونه تشخیص داده می شود؟

استرس ذهنی است – با آزمایش قابل اندازه گیری نیست. فقط شخصی که آن را تجربه می کند می تواند تشخیص دهد که آیا وجود دارد یا خیر و چقدر احساس می کند.

یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است از پرسشنامه ها برای درک استرس شما و تاثیر آن بر زندگی شما استفاده کند.

اگر استرس مزمن دارید، پزشک شما می تواند علائم ناشی از استرس را ارزیابی کند. برای مثال فشار خون بالا قابل تشخیص و درمان است.


چند راهکار برای کاهش استرس چیست؟

شما نمی توانید از استرس دوری کنید، اما می توانید با تمرین برخی از استراتژی های روزانه از طاقت فرسا شدن آن جلوگیری کنید:

زمانی که احساس کردید علائم استرس ظاهر می شود، ورزش کنید. حتی یک پیاده روی کوتاه می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند.

در پایان هر روز، لحظه‌ای به کارهایی که انجام داده‌اید فکر کنید – نه کارهایی که انجام نداده‌اید.

لینک مفید : چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟

برای روز، هفته و ماه خود اهداف تعیین کنید. محدود کردن دیدتان به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری بر کارهای لحظه ای و طولانی مدت داشته باشید.

صحبت با یک درمانگر یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود را در مورد نگرانی های خود در نظر بگیرید.


راه های پیشگیری از استرس چیست؟

بسیاری از استراتژی های روزانه می توانند به شما کمک کنند استرس را از خود دور کنید:

فعالیت های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن، یوگا، تای چی، تمرینات تنفسی و آرامش عضلات را امتحان کنید. برنامه ها به صورت آنلاین، در برنامه های گوشی های هوشمند، و در بسیاری از باشگاه ها و مراکز اجتماعی در دسترس هستند.

لینک مفید : با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟

هر روز به خوبی از بدن خود مراقبت کنید. درست غذا خوردن، ورزش و خواب کافی به بدن شما کمک می کند استرس را خیلی بهتر مدیریت کند.

مثبت بمانید و شکرگزاری را تمرین کنید و بخش های خوب روز یا زندگی خود را تصدیق کنید.

بپذیرید که نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. راه هایی برای رهایی از نگرانی در مورد موقعیت هایی که نمی توانید تغییر دهید پیدا کنید.

یاد بگیرید به مسئولیت‌های اضافی «نه» بگویید، زمانی که بیش از حد مشغول هستید یا استرس دارید.

لینک مفید : درمان استرس به صورت تخصصی

با افرادی در ارتباط باشید که شما را آرام نگه می دارند، شما را خوشحال می کنند، حمایت عاطفی می کنند و در امور عملی به شما کمک می کنند.

یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همسایه می‌تواند شنونده خوبی باشد یا مسئولیت‌هایی را به اشتراک بگذارد تا استرس زیاد نشود.


استرس چقدر طول می کشد؟

استرس می تواند یک مسئله کوتاه مدت یا یک مشکل طولانی مدت باشد، بسته به اینکه در زندگی شما چه تغییری می کند.

استفاده منظم از تکنیک های مدیریت استرس می تواند به شما کمک کند تا از اکثر علائم فیزیکی، احساسی و رفتاری استرس اجتناب کنید.


چه زمانی باید در مورد استرس با پزشک صحبت کنم؟

اگر احساس خستگی می کنید، اگر از مواد مخدر یا الکل برای مقابله استفاده می کنید، یا اگر فکر آسیب رساندن به خود دارید، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما می تواند با ارائه مشاوره، تجویز دارو یا ارجاع شما به یک درمانگر کمک کند.


به این مطلب امتیاز دهید :

Rate this [type]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه