ikmec

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ افسردگی


امتیاز دهید نظرات شما زمان انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ , آخرین بروز رسانی: ۶ روز گذشته

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ عشق و دوست داشتن مثل یک‌ باطری هست که هم‌ قطب مثبت دارد هم‌ منفی!

وقتی شروع رابطه هست خوشحالیم و‌فکر میکنیم همیشه قراره روی قطب مثبت باشیم و بدون اینکه توجه کنیم ممکن است با حرف ها و‌ رفتارها به سمت منفی کشیده شویم!

🔷 با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ بخش روانشناسی PDF :

🌟 ۱. چرا تمام کردن رابطه عاشقانه تا این حد دشوار است ؟

🌟 ۲. علل افسردگی بعد از جدایی

🌟 ۳. ۹ اشتباه رایج که بعد از پایان رابطه انجام میدهیم

🌟 ۴. راهکارهای مناسب برای درمان افسردگی پایان رابطه

🌟 ۵. مقابله با افسردگی بعد از جدایی

🌟 ۶. دو نکته مهم که با رعایت آن در رابطه بعدی خود دیگر نیازی

🌟 ۷. علائم افسردگی بعد از جدایی



قیمت : ۵.۵۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


اگر همیشه با درک و چشمانی باز به رابطه نگاه کنیم متوجه میشیم که داریم به سمت قطب منفی میریم و میشه جلوی آن را گرفت.

اما اگر چشم بسته خود را روی قطب منفی رابطه دیدید و دیگر راهی برای برگشت نبود بهتر است بدونید که به اخر دنیا نرسیده اید و هنوز هم روش ها و راه هایی هست که حس غم و ناراحتی رو از خودتون دور کنید و با تجربه نزارید که دیگه سراغتون بیاد!

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ اگه آماده این تغییر بزرگ و بعد شادی و پیروزی هستید بریم برای مطالعه این مقاله!


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – روانشناسی

جدایی ها می تواند آسیب جدی به سلامتی شما وارد کند. نه تنها پایان یک رابطه می تواند منجر به تغییرات اساسی در زندگی در امور مالی و موقعیت های زندگی شود، بلکه جدایی ها نیز آشفتگی عاطفی زیادی ایجاد می کند.

برخی از تقسیم ها راحت تر از بقیه هستند. ممکن است بتوانید آن را رها کنید و نسبتاً سریع ادامه دهید. در موارد دیگر، ممکن است احساس عصبانیت، غمگینی، تلخی، اضطراب و دل شکستگی کنید.


بررسی اجمالی

همه این احساسات پس از جدایی عاشقانه می توانند کاملاً طبیعی باشند – اما اگر منجر به احساس غم و بی تفاوتی طولانی مدت شوند، ممکن است نشانه آن باشد که اتفاق جدی تری در حال وقوع است.

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ رویدادهای استرس زای زندگی مانند جدایی یا طلاق گاهی اوقات می توانند باعث ناراحتی عاطفی طولانی و شدید شوند.

یک مطالعه نشان داد که حتی حالت‌های عاطفی عادی پس از جدایی بسیار شبیه افسردگی بالینی است

تجربه افسردگی و علائم دیگر پس از پایان یک رابطه گاهی اوقات به عنوان یک اختلال سازگاری با خلق افسرده تشخیص داده می شود که گاهی اوقات به عنوان افسردگی موقعیتی نیز شناخته می شود.

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟  از آنجایی که این احساسات با اختلالات سازگاری می تواند شش ماه تا دو سال طول بکشد، درک علائم و نشانه ها بسیار مهم است تا بتوانید در صورت نیاز کمک و حمایت پیدا کنید.


علائم

احساس غم و اندوه می تواند از خفیف تا شدید پس از جدایی متفاوت باشد. گاهی اوقات این احساسات می توانند برای مدت نسبتاً کوتاهی قوی باشند. در موارد دیگر، افراد ممکن است احساس خفیف تری از غم و اندوه داشته باشند که برای مدت زمان طولانی تری باقی می ماند.

لینک مفید : پرخاشگری کودکان طلاق

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ از آنجایی که واکنش‌های احساسی به جدایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد، گاهی اوقات تشخیص اینکه آنچه احساس می‌کنید پاسخی طبیعی به پایان یک رابطه است یا چیزی جدی‌تر است. علائم جدی تری که ممکن است نشان دهنده افسردگی باشد عبارتند از:

  • احساس ناامیدی یا درماندگی
  • کاهش یا افزایش وزن؛ تغییرات اشتها
  • خوابیدن زیاد یا کم
  • از دست دادن لذت و علاقه
  • احساس بی ارزشی
  • احساس غم، پوچی یا بی ارزشی
  • خستگی و کمبود انرژی
  • بی حوصلگی
  • افکار مرگ یا خودکشی

غم و اندوه واکنش های طبیعی پس از یک رویداد استرس زا در زندگی هستند. تحقیقات نشان داده است که جدایی می تواند افراد را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. پس از پایان یک رابطه، افراد تجربیاتی مانند پریشانی، تنهایی و از دست دادن عزت نفس را گزارش می کنند.

به خود فرصت دهید تا از دست دادن رابطه غمگین شوید. پاسخ های سالم شامل یک دوره غم و اندوه، گریه، ناامیدی و پشیمانی است.

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ این یک دوره سازگاری است، بنابراین قبل از اینکه بتوانید ادامه دهید، باید مدتی به خود فرصت دهید تا با آن کنار بیایید و بهبود پیدا کنید. این احساسات در حالی که ناراحت کننده هستند، معمولاً با گذشت زمان با بهبودی پس از جدایی شروع به کاهش می کنند.

اگر علائم شما جدی تر از غم عادی بعد از جدایی به نظر می رسد یا اگر به نظر می رسد علائم شما بدتر می شود، با پزشک خود در مورد آنچه احساس می کنید صحبت کنید.


علل

به عنوان نوعی از افسردگی موقعیتی، پایان یک رابطه همان چیزی است که این احساسات را تحریک می کند. جدایی می تواند نقطه تغییر اساسی در زندگی یک فرد باشد.

نه تنها به این معنی نیست که دیگر با کسی که زمانی دوستش داشتید درگیر نشوید، بلکه می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از تغییرات زندگی شود.

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ دوستان مشترک ممکن است طرفهایی را انتخاب کنند که می تواند منجر به پایان روابط دیگر شود. ممکن است مجبور شوید وضعیت مالی، وضعیت زندگی خود را تنظیم کنید یا حتی با چالش های فرزندپروری مشترک با سابق خود کنار بیایید.

جدایی‌ها همچنین می‌توانند بر نحوه نگاه شما به خود تأثیر بگذارند.

یک مطالعه نشان داد که پایان روابط عاشقانه بر احساس دانشجویان دانشگاه در مورد عملکرد تحصیلی خود، از جمله توانایی آنها در تمرکز، تکالیف و نمرات آزمون تأثیر می گذارد.

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ مطالعه دیگری نشان داد که جدایی‌ها نه تنها خودپنداره را تغییر می‌دهند، بلکه افرادی که اختلال بیشتری در تصویر خود از خود دارند، بیشتر احتمال دارد که پریشانی عاطفی پس از جدایی را تجربه کنند.

همه این تنظیمات می تواند چالش برانگیز باشد. آنها می توانند باعث شوند که شما احساس سردرگمی، ناامنی، مضطرب و غمگینی کنید. و در برخی موارد، ممکن است علائم شدیدتر و طولانی‌تر افسردگی را ایجاد کند.


تشخیص

افسردگی پس از جدایی یک اصطلاح پزشکی یا تشخیص واقعی نیست، اما این بدان معنا نیست که آنچه پس از جدایی احساس می‌کنید نشان دهنده یک وضعیت واقعی نیست.

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ هنگامی که تصمیم گرفتید با پزشک یا متخصص سلامت روان خود در مورد آن صحبت کنید، آنها تعدادی سوال در مورد علائم شما از شما خواهند پرسید.

لینک مفید : آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟

شما باید علائمی که داشته اید، مدت زمانی که آنها را داشته اید و شدت آنها توضیح دهید.

بسته به علائم شما، پزشک شما ممکن است اختلال سازگاری را با خلق افسرده (که گاهی اوقات به عنوان افسردگی موقعیتی نامیده می شود) تشخیص دهد.

با افسردگی بعد از رابطه چه کنیم ؟ اختلالات سازگاری شرایطی هستند که ممکن است زمانی رخ دهند که پس از یک رویداد استرس زا در زندگی دچار پریشانی یا مشکل در عملکرد شدید.

برای تشخیص این بیماری طبق DSM-5، باید:

  • شروع به تجربه علائم در عرض سه ماه پس از استرس قابل شناسایی (در این مورد، جدایی)
  • علائمی داشته باشید که با شدت تروما تناسبی ندارد و موارد دیگری را نیز در زندگی شما در نظر می گیرد که ممکن است بر علائم شما تأثیر بگذارد.
  • علائمی دارید که نتیجه اختلال روانی دیگری نیست

به این مطلب امتیاز دهید :

Rate this [type]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه